Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexuality education --- Book --- Adolescence
Choose an application
History of education and educational sciences --- Vermeylen, August --- Ghent University --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- Vermeylen, August, --- Rijksuniversiteit Gent --- History --- 20th century --- Native language and education --- Belgium --- Ghent (Belgium)
Choose an application
hogescholen --- History --- geschiedenis --- Higher education --- Ghent --- hoger onderwijs --- 1748 - 1995 --- Gent --- Hogeschool Gent --- Hogeschool Gent. --- 1748 - 1995. --- Gent.
Choose an application
Meer en meer basisscholen krijgen te maken met leerlingen uit sociaal kwetsbare milieus. Hoe kan de kloof tussen arme gezinnen, hun kinderen en de school worden gedicht? Een actieonderzoek in 11 scholen, opgebouwd rond 2 uitgangspunten: 'de school dichter bij thuis brengen' en 'thuis dichter bij de school brengen'. Met een uitvoerige beschrijving van werkmodellen en methodes, plus tal van getuigenissen en concrete tips voor begeleiding.
Slapengaan --- Boos zijn --- Opgroeien --- Poëzie --- armoede --- onderwijs --- Sociology of education --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw.
Choose an application
Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Handboeken en inleidingen. --- History of education and educational sciences --- Belgium --- 37 <09> <493> --- Academic collection --- C6 --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs (x) --- buitengewoon onderwijs (x) --- pedagogisch onderwijs (HOBU) (x) --- #GSDBP --- #A9206A --- 450.1 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 451.1 --- België --- Bibliografieën --- Onderwijs --- Onderwijs: geschiedenis: bibliografie --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geschiedenis --- Education, Preschool --- Education, Elementary --- Elementary school teachers --- Exceptional children --- Enseignement prescolaire --- Enseignement primaire --- Instituteurs et institutrices (Enseignement primaire) --- Education spéciale --- History --- Bibliography --- Training of --- Education --- Bibliography. --- Histoire --- Bibliographie --- Formation --- België --- Bibliografieën --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Elementary school teachers - Training of - Belgium - History - Bibliography --- Education, Preschool - Belgium - History --- Education, Elementary - Belgium - History --- BIBLIOGRAPHIE CRITIQUE --- BELGIQUE --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT
Choose an application
Er bestaat over kinderarbeid een hardnekkig misverstand: eerst moet de armoede worden opgelost en dan is het niet meer nodig om de kinderen te laten werken. Maar dat is het paard achter de wagen spannen. Armoede is feitelijk niet de oorzaak van kinderarbeid, maar het gevolg. Het bestrijden van armoede begint daarom bij het bestrijden van kinderarbeid. Alleen als kinderen nu naar school gaan, kunnen zij straks hun land tot bloei brengen. Het deels gedogen van kinderarbeid is contraproductief. het onrecht blijft immers intact. De lonen van de ouders van kindarbeiders blijven te laag of ze ontvangen nog steeds te weinig geld voor hun producten. Ze krijgen geen kans hun bestaan te verbeteren. Er is ook geen impuls om beter onderwijs te creeëren. Kinderen moeten blijven de huishoudpot op peil te houden.
252 Mensenrechten. --- Kinderrechten. --- Kinderrechten --- 188 Kinderrechten en Arbeid. --- Kinderarbeid ; ontwikkelingslanden --- Plan International --- kinderarbeid --- 252 Mensenrechten --- 188 Kinderrechten en Arbeid --- Human rights --- Didactics of social education
Choose an application
Vorming is het vaktijdschrift voor volwasseneneducatie en sociaal-cultureel werkSoCius wil werken aan de zichtbaarheid van sociaal-cultureel werk. Verhalen uit de praktijk worden theoretisch geduid en kritisch benaderdzodat ze ook bijscholingsmateriaal vormen voor collega's, maar ook leermateriaal voor studenten in sociaal-agogische opleidingen.
Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Education permanente --- Flandre --- Permanente vorming --- Périodiques --- Tijdschriften --- Vlaanderen --- Vormingswerk --- volwasseneneducatie --- sociaal-cultureel werk --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Management --- volwassenenvorming --- 374.7 --- Periodicals --- Sociaal-cultureel werk --- Volwassenenvorming --- Sociaal-cultureel werk. --- Volwassenenvorming. --- volwassenenonderwijs --- Netherlands
Choose an application
L’ouvrage retrace les principaux jalons qui ont rythme les cent ans de la Federation syndicale des Metallurgistes de Liege – FGTB, depuis sa creation en 1905 jusqu’a nos jours. Au travers de l’evocation des figures ayant marque la Federation et des principaux mouvements et conflits qui ont emaille son histoire, Rouge Metal met en evidence l’apport de la Federation aux revendications syndicales fondamentales, aux grands mouvements sociaux de l’histoire ouvriere wallonne et au federalisme. L’ouvrage offre egalement un apercu de l’evolution de la Federation en termes d’organisation interne (structure, effectifs, formation des militants…) et veille a replacer son action dans le contexte economique et social. Edite a l’occasion du centenaire de la FGTB Metal de Liege-Luxembourg, cet ouvrage, richement illustre, se veut une synthese, à la fois scientifique et accessible à tous, d’une action syndicale encore inscrite dans l’actualite.
History of Belgium and Luxembourg --- Sociology of work --- Metallurgy --- Liege (Prov.) --- Metal-workers --- Labor unions --- History. --- Fédération générale du travail de Belgique. --- History --- Métallurgistes --- Histoire sociale --- Syndicats --- Histoire. --- Fédération générale du travail de Belgique. --- Citizenship --- Continuing education --- Citoyenneté --- Education permanente --- Deprez, Marcel --- Political activity --- 20th century --- Fédération générale du Travail belge
Choose an application
Hoe beleven jongeren de Bijzondere Jeugdzorg? Dit is een vraag die veel mensen bezighoudt. OSBJ en Mooss lanceerden het project "'t Is hier veel ça va?". In dit project staat het beeld van jongeren centraal. Dat deden we door workshops fotografie aan te bieden en daarna een reizende tentoonstelling over de Bijzondere Jeugdzorg te maken. Het boek ??t Is hier veel ça va ? Een blik op de leefwereld van jongeren in de Bijzondere Jeugdzorg? zorgt ervoor dat de ervaring van de jongeren in de Bijzondere Jeugdzorg een blijvende neerslag krijgt. Hun getuigenissen worden er aangevuld met het verhaal van de begeleiders. De door de jongeren gemaakte foto?s en een korte toelichting over elk type voorziening maken het plaatje compleet. Dit boek gunt u een blik in de wereld van de jongeren en zorgt voor een realistisch en tegelijk genuanceerd beeld
Secondary education --- Sociology of education --- Koninklijk Lyceum [Gent] --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2009 --- socio-emotionele ontwikkeling --- sociaal beleid --- Orthopedagogics --- jeugdbescherming --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Leefwereld --- Jeugdbescherming --- Residentiële zorg --- Begeleiding --- Jeugd --- Jeugdzorg --- beeldvorming --- 323 --- bijzondere jeugdzorg --- 186.2 Kinderopvang --- Bijzondere jeugdbijstand --- Residentiële jeugdhulpverlening (gemeenschapsinstelling) --- 364.65 --- Dagelijks leven --- Hulpverlening --- Instellingen --- Ervaringsdeskundigen --- S20080573.JPG --- bijzondere jeugdbijstand --- moeilijk opvoedbare jongeren --- probleemjongeren --- uithuisplaatsing --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.74 --- 362.7 --- 376 --- Jeugdzorg. --- beeldvorming. --- Beeldvorming. --- Education --- Belgium --- History --- Kleuter --- Jongere --- 186.2 Kinderopvang. --- 362.74. --- 362.7. --- 376.
Choose an application
Dit jubileumnummer van het Jaarboek voor Vrouwen geschiedenis blikt terug op 25 jaar vrouwengeschiedenis in Nederland. Hoe heeft dit vakgebied zich in deze periode ontwikkeld en hoe zal de toekomst van vrouwengeschiedenis eruit zien? Wat heeft een kwart eeuw vrouwengeschiedenis opgeleverd voor de mainstream geschiedschrijving? Wat is haar invloed geweest op de kunstgeschiedenis en hoe ver staat het met inbedding van vrouwengeschiedenis in het onderwijs? Redactrices van het eerste uur en academici uit verschillende disciplines houden het vakgebied een kritische spiegel voor.
History of civilization --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- S2006511.JPG --- vrouwenemancipatie --- sociale geschiedenis --- geschiedenis --- 396 --- 308 --- 94 --- Rees, van, Catharina F. --- Netherlands --- Gender --- History --- Historiography --- Art history --- Comparative literature --- Education --- Biography --- Book --- Edited volume --- First feminist wave
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|